Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DP|N|P, Benthic

DPNP-cover

Men are like an abyss, you become dizzy if you look inside.

Georg Büchner – “Woyzeck”

Prolifico e inquieto, forse, Stefano De Ponti, che torna coi soci Vincenzo Nazzaro (Rooms Delayed) e Cristina Pullano alla voce, a nome DP|N|P, fate caso ai rispettivi cognomi. Quattro brani algidi, di durata media piuttosto lunga, che provano a sviscerare con studiata lentezza l’amore per atmosfere dream-pop eteree e nebbiose, ma in salsa ancora più plumbea, pensate a una forma di incisivo dark ambient. “Dummheit” sembra coraggiosamente omaggiare la Nico di Desertshore, stesso incedere ieratico, succede pure in “Melusine + Life In The Deepest Sea”, mentre “Sole Giapponese” ne pare una rilettura psichedelica in slow-motion e con sensuale voce sussurrata. “Contrappunto”, infine, sa di tema ansiogeno e di sogno inquieto, con al piano l’ospite Eleonora Pellegrini. C’è sostanza e molta cura del suono in questo Benthic, gli elementi stilistici sono centellinati il giusto e il risultato finale ne giova, e quella frase di Büchner serve proprio a rendere la “vertiginosa profondità” del tutto. Vado dicendo da tempo che in Italia, in quest’ambito, non stiamo messi poi cosi male… anche i francesi della Triple Moon se ne sono accorti.