Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DANIELE BRUSASCHETTO, Rapida E Indolore

Brusaschetto

Il musicista torinese è uno dei più credibili (e discreti) frequentatori dell’underground italiano: molte le uscite (con le storiche Snowdonia e con la, ormai purtroppo defunta, Bar La Muerte) e le collaborazioni (OvO, Marco Milanesio). Il suo è sempre stato un percorso che ha cercato di far sposare le canzoni con nervature noise e disturbi in sottofondo sempre difficili da domare (e un pezzo come “La Deriva” dice molto a riguardo). Il nuovo Rapida E Indolore (uscito già da qualche mese per la sua etichetta, con un artwork che ha quasi dell’incredibile, osservate bene la copertina) prosegue su quel solco, ma prova anche a rinfrescare alcune idee battute in passato, con un uso sempre molto spregiudicato di ritmiche sbilenche (la stordita e storta “Racconti Dal Buco Della Notte”), ma anche con un’inaspettata suite che sa di ambient da obitorio (la buia “Fare Finta”). Segnaliamo inoltre la paradossale nenia con finale quasi harsh-noise che risponde al nome di “Voci Di Bambino”. Il discorso generale, quindi, legato a una sorta di pop sofferto e appartato, trova la sintesi ideale nella marcia sibillina di “Svanire”, con la voce sempre filtrata e in alcuni momenti sussurrata, le chitarre in lontananza in chiave shoegaze, con la base che disturba come al solito. Questo disco è davvero oggetto alieno che lascia un segno quasi invisibile, eppure tangibile nella mente, che è un po’ come descrivere la carriera stessa di Brusaschetto, d’altronde lo dicevamo a inizio recensione, no?

DANIELE BRUSASCHETTO, Rapida E Indolore