Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ALESSANDRO PETRILLO, Nei-Shi

Nei-Shi

Chi è addentro al mondo Snowdonia si ricorda certamente dei Transgender (rock eterogeneo da Bologna, operavano a cavallo tra i Novanta e il Duemila circa). Ora Petrillo (che lì, tra gli altri, suonava insieme a Paolo Mongardi e Luca Cavina, poi negli Zeus!) torna a proprio nome con questo Nei-Shi, sorta di bignami tra il cinematografico e la library, ma la cosa è ovviamente più complessa. Artwork fumettistico (e però piuttosto inquietante), tappeti sonori eterei e fortemente evocativi, come “A Ghost Called Charlie” e “Short Soundtrack For A Thought(ful Walking)”, e citazionismo delle fonti ben architettato (“The Surrealistic Object”): c’è questo e tanto altro in un disco che non è facile approcciare, nel senso che bisogna necessariamente essere nella giusta predisposizione, altrimenti si rischia di prenderlo come una raccolta di idee e suoni troppo cervellotica. Cosi non è, in effetti: la mia preferita, ad esempio, è “Alda Merini”, con la voce di lei campionata che racconta dell’esperienza terribile nel manicomio, una traccia sofferta e sentita, nella quale risiede anche il fascino dell’intero album. Nei-Shi termina con la nenia malinconica della cover di “Closing (Philip Glass)”, come a chiudere un cerchio tra pop delicato e istanze “contemporanee”.

Tracklist

01. Mer Noire
02. The Surrealistic Object
03. A Ghost Called Charlie
04. Notturno
05. Short Soundtrack For A Thought(ful Walking)
06. Alda Merini
07. 1964
08. Closing (P. Glass)