Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

AIDAN BAKER, Aneira

Aidan Baker

Continua l’instancabile opera di Aidan Baker, nell’anno corrente già oltre quota dieci titoli tra lavori solisti e non (Caudal/Nadja), questa volta a contatto con l’habitat musicale della Glacial Movements, nel quale, visto l’archetipo stilistico dell’etichetta di Alessandro Tedeschi, il canadese può tornare a sfoggiare tutta la sua vena ambient, mai negata o abbandonata, ma spesso lasciata aperta a commistioni post-rock, come ad esempio nei sempre recenti Smudging o Already Drowning.

La luce fredda sotto la quale va inquadrato questo lavoro, però, non vuole richiamare paragoni con il Permafrost di turno, stavolta infatti non siamo immersi in quella totale asetticità elettronica köneriana, ci si rifa invece a quel “gelido calore” (l’ossimoro più scontato che esista) di Netherworld, che coi Nadja collaborò in Magma To Ice (2008).

Aneira (“neve”, da una non meglio precisata radice linguistica gallese) racchiude in sé l’essenza di quei paesaggi resi immobili, ibernati, come tumulati dalle nevi, ma non per questo morti. Sotto la coltre vitrea di drone boreali, ricavati per intero armeggiando su di un’acustica dodici corde che dà risultati simili al Gentile Under The Snow, c’è un cuore, e l’eco dei suoi battiti s’insinua tra crepe microtonali per arrivare agli ultimi sette minuti di armonie sussurranti.