Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

TROUBLE VS GLUE, This Age

Lady Maru e Toni Cutrone a loro modo sono degli eterni combattenti, o almeno giocano consapevolmente a farcelo pensare nell’approcciare la loro musica storta, violenta e naïf (insomma, ci credono e non è poco). Quest’estate hanno fatto uscire un nuovo album, This Age (il terzo della loro carriera a intermittenza), con copertina “desertica” dell’illustratrice MP5, a conferma della voglia di dragare con convinzione tra quello che è rimasto nei detriti sparsi del noise contemporaneo, anche di certa elettronica rigorosamente cheap: suonini (la eco dei Crossover in “Despite”, con ospite David Lemoine degli amici Cheveu), il cantato robotico memore di certi B-52’s più ebeti (“Backwards”), lo sferragliare quasi patafisico dei Brainiac in “Moon Shaped”. Il secondo lato non è da meno con “Secret Place”, un deliquio chitarristico tribale che dà alla testa, e la teutonica e al contempo folle “I Just Care Of”, in pratica come musicare un ideale fumetto. Questa è un’età che contempla una forma di riciclo compulsivo nato da consapevoli tuffi nel passato musicale, cosi sembrano farci capire i due; come loro dovreste essere abituati ormai a bere cocktails dal gusto forte e dai colori accesi. In mezzo a tanto grigiore ogni tanto ci sta prendersi una sbornia di questo tipo.