Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

PETRELS, Mima

Mima

I due precedenti album sono valsi a Oliver Barrett (ex-Bleeding Heart Narrative) il passaggio all’ottima Denovali. Mima segue la scia del predecessore Onkalo, riuscendo nella difficile impresa di dare un’anima musicale a una parte del poema a sfondo spaziale “Aniara”, scritto nel 1956 dallo svedese Harry Martinson. Ne consegue un album sì di difficile assimilazione, ma allo stesso tempo piacevole da ascoltare in tutta la sua enorme varietà di suoni: l’esplosione al decimo minuto della traccia in apertura, ad esempio, si scrolla di dosso strati e strati di arrangiamenti, ora minimali ora sfarzosi. La parentesi del brano successio, invece, mostra un Barrett più timido nell’approccio alla composizione, un artista che prima ci allieta con intrecci di tastiere e synth, però poi ci abbatte senza esitare: questo è evidente in “Treetiger”, unico brano non inedito e ri-arrangiato in l’occasione dell’uscita di Mima, si estende su lamenti e soluzioni quasi prog.

Abbiamo seguito il consiglio di ascoltare l’intero lavoro ad un volume sostenuto: l’autore di questi soundscapes è riuscito a maturare un suono ancora più interessante che in passato. Stavolta però prevalgono colori più chiari e freddi, che non hanno fretta di mostrarsi in tutte le loro molteplici sfumature.

Tracklist

01. The 40 Year Mission To Titan Is Overtaken By The 40 Minute Mission To Titan
02. Katharina-22b
03. A Carapace For Carter’s Snort
04. Treetiger