Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Justin Broadrick, Kevin Martin e Moor Mother insieme: questa è “System Error”, tratta dal nuovo disco di Zonal

Broadrick – Martin – foto di Jose Ramon Caaman
Moor Mother
Moor Mother

Abbiamo già parlato di Zonal, il progetto col quale tornano insieme Justin Broadrick (Godflesh/Jesu/JK Flesh) e Kevin Martin (The Bug/King Midas Sound).

Wrecked è il primo full length di Zonal, in uscita il 25 ottobre per Relapse Records. Inevitabile pensare a Techno Animal e al mix di hip hop, dub, industrial e ambient che Broadrick e Martin sono stati e sono in grado di creare, solo ancora più pesante, lento e marcio, almeno a giudicare dall’ep pubblicato poche settimane fa. Non bisogna pensare solo al passato, però, dato che la prima metà del disco ospita alla voce Camae Ayewa/Moor Mother, musicista, poetessa e artista visiva afroamericana che vive un momento di grande visibilità grazie anche ai suoi testi fortemente politici. La combinazione di questi tre artisti non è passata certo inosservata, dato che già li hanno fatti suonare al Roadburn e all’Unsound.

P.S.: il lavoro sulle grafiche del disco è di Simon Fowler, che ha già disegnato per Earth, The Bug, Lustmord…

Wrecked