Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

JACOB, Jacob Meets Blooming Làtigo

Jacob

I Blooming Làtigo di Esfínteres Y Faquires reinventati dal duo Jacob in questa prima uscita della neonata etichetta di Siviglia Knockturne Records, che non ha perso tempo e nel giro di un paio di mesi ha pubblicato altri quattro lavori, tutti all’insegna di una ricerca autarchica dei gruppi (fino ad ora rigorosamente spagnoli) da coinvolgere. Del bitume sludge noise di “Albinos De La Mente” qua dentro (col titolo “Babuin Theology”) persiste soprattutto la voce di Xavier Castroviejo (ricorda quella di Alan Dubin), trattata elettronicamente da un David Cordero sugli scudi in “Blackaural”, collage di “La Destrucción del Aura” e “Onania”, dove tra soundscapes e lunghi tappeti elettronici si trova più che a suo agio. “S.P.F.” è il punto interrogativo, un’ inspiegabile caverna di suoni scavata nel noise.

James Plotkin – che forse non a caso si è occupato del master – avrà sicuramente gradito, noi pure.