Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

GRIZZLY IMPLODED, You Are The Way You Face Your Death

Grizzly Imploded

È durato più o meno un anno il letargo discografico dei Grizzly Imploded, la versione “monca” degli Strongly Imploded, qui con un organico costituito da chitarre (Sergio Albano, Maurizio Argenziano) e batteria (Francesco Gregoretti). You Are The Way You Face Your Death esce per l’etichetta Americana Scissor Tail (della quale abbiamo già sentito The Conduit di Josh Mason), quasi un anno dopo la fine della registrazione, come nel caso di Anabasi, sempre dato alle stampe durante questo 2013. Si tratta di un lavoro robusto, che mette in mostra le diverse sfaccettature stilistiche del Grizzly: le chitarre costruiscono variegati mix dei nuovi vocaboli sonori del trio, accostabili per insufficenza di mezzi con cui catalogarli all’improvvisazione “bruit”. Tecniche di preparazione o effettaggio estremo, ma anche approcci più “fisici”, nel caso a qualcuno “Into A Body And An Interrupted Dream” ricordasse qualcosa dei cigni luridi di Filth, e delicati quanto una zampata d’orso (“In The Darkness, A Small Boy”). Sempre a suo agio la batteria un po’ Bennink un po’ Prévost tagliata in trasversale dal tocco di bacchetta di Francesco, non lontano neppure dagli One Starving Day, che trova pure il modo in “Discharge Of Aura On A Black Night” di proiettarsi in un azzeccato assolo centrale.

Tra questo ed Anabasi quale scegliere? Tutti e due.