Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

KK NULL + THE NOISER

KK Null

Kazuyuki Kishino, tanta, quasi troppa carriera in svariati ambiti musicali, che lo hanno poi imposto come una delle principali figure nell’ambito delle “sonorità di confine”: si va dalla fondazione del gruppo noise-core Zeni Geva alle collaborazioni con Merzbow e Plotkin, ma potremmo andare avanti quasi all’ infinito. Dietro a The Noiser, nome alquanto didascalico, c’è invece l’artista multidisciplinare Julien Ottavi (N:Q con Keith Rowe, apo33…), passato tra l’altro piuttosto recentemente per l’italiana Radical Matters.

Glissando sui come e i perché si sia arrivati a questo lavoro per l’etichetta polacca Monotype Rec. (Marhaug, Z’EV, López) e andando subito ai contenuti, possiamo dire di avere davanti un disco che si attesta – seppur con delle variazioni – sull’attuale trend “danzereccio” (pensiamo a Silent Servant o al nostro Matter) del genere noise.

Otto tracce a kaoss pad spianato: la prima sembra un frullato di breakbeat stroboscopica a uso Venetian Snares, la seconda, invece, è divisa tra rapidi inviluppi strizzabudella e puro glitch Raster-Noton. Nelle percussioni etniche della terza e della sesta si fa risentire il William Bennett (Whitehouse) dell’odierno – e meno fortunato, diciamocelo – Cut Hands. Tralasciando la miniatura di quaranta secondi a base di piano sgangherato ed effetti della quarta, rimangono la settima, che sembra prendere suggestioni ipno-elettroniche da qualche Monotonprodukt 07 e l’ ottava, che non fa che riassumere quanto sentito in precedenza in una “suite” per cacofonie perfettamente disorganizzate, simili alle sperimentazioni ludiche del Subotnick fine anni Sessanta.

Insomma, arrivando al punto: ce n’era davvero bisogno? .

Tracklist

01. untitled
02. untitled
03. untitled
04. untitled
05. untitled
06. untitled
07. untitled
08. untitled